Tel. 06 224 187 50 / mail@sabienschrijft.nl
Je product of dienst breng je onder de aandacht door mensen te ontmoeten. Maar ook door erover te vertellen op je website, sociale media, en in brochures, offertes en advertenties.
Ondernemers help ik met het ontwikkelen en schrijven van hun verkoopverhaal. Een verkoopverhaal dat klanten aantrekt in plaats van verovert.
WOORDEN ZIJN KRACHTIG
Je product of dienst breng je onder de aandacht door mensen te ontmoeten. Maar ook door erover te vertellen op je website, sociale media, en in brochures, offertes en advertenties.
WOORDEN ZIJN KRACHTIG
Je product of dienst breng je onder de aandacht door mensen te ontmoeten. Maar ook door erover te vertellen op je website, sociale media, en in brochures, offertes en advertenties.
Tekst is een effectieve manier om belangstelling te wekken voor je product. Je kunt talloze mensen bereiken en geïnteresseerd maken zonder dat je daarbij zelf aanwezig hoeft te zijn.
Een vakkundig geschreven tekst is bovendien een afspiegeling van je organisatie. Door te investeren in aantrekkelijk tekst-materiaal versterk je het contact met je klanten.
Een goede commerciële tekst is zo geschreven dat jouw klanten zich aangesproken voelen. Dat doe je door je te verplaatsen in hun (informatie)behoefte. Wat willen zij van jou weten om tot aankoop te kunnen overgaan?
Door hier bij stil te staan schrijft je je teksten klantgericht.
Meer over het effect van taal lees je in het artikel: ‘Tekst zegt meer dan duizend beelden”.
Als tekstschrijver heb ik me gespecialiseerd in teksten voor bedrijfspresentaties. Daarvoor verdiep ik me in jouw organisatie en
Commerciële teksten voor:
Het voornaamste doel van een tekst is ervoor zorgen dat je gelezen wordt. Dus niet alleen: Hoe zeg je wat je wilt vertellen? Maar ook: Hoe schrijf je een verhaal dat uitnodigt om verder te lezen?
Als ondernemer ben je vaak te betrokken bij je bedrijf om er een objectief en klantgericht verhaal over te kunnen schrijven. Ineens moet je zinnige dingen zeggen over wat jij als geen ander voor je klanten wilt en kunt betekenen
Lastige materie en daarom stel je die nieuwe bedrijfspresentatie nog even uit. Met het inschakelen van een commercieel tekstschrijver (zoals ik!) maak je je communicatie effectiever:
Als tekstschrijver heb ik me gespecialiseerd in teksten voor bedrijfspresentaties. Daarvoor verdiep ik me in jouw organisatie en
Commerciële teksten voor:
“We zijn erg happy met het resultaat, de website en de teksten, het voelt heel ‘eigen’. En dat is exact waar we naar op zoek waren.”
Sandra Peeters, mede-eigenaar
Alert Promotie
Tekst is een effectieve manier om belangstelling te wekken voor je product. Je kunt talloze mensen bereiken en geïnteresseerd maken zonder dat je daarbij zelf aanwezig hoeft te zijn.
Een vakkundig geschreven tekst is bovendien een afspiegeling van je organisatie. Door te investeren in aantrekkelijk tekst-materiaal versterk je het contact met je klanten.
Een goede commerciële tekst is zo geschreven dat jouw klanten zich aangesproken voelen. Dat doe je door je te verplaatsen in hun (informatie)behoefte. Wat willen zij van jou weten om tot aankoop te kunnen overgaan?
Door hier bij stil te staan schrijft je je teksten klantgericht.
Meer over het effect van taal lees je in het artikel: ‘Tekst zegt meer dan duizend beelden”.
Het voornaamste doel van een tekst is ervoor zorgen dat je gelezen wordt. Dus niet alleen: Hoe zeg je wat je wilt vertellen? Maar ook: Hoe schrijf je een verhaal dat uitnodigt om verder te lezen?
Als ondernemer ben je vaak te betrokken bij je bedrijf om er een objectief en klantgericht verhaal over te kunnen schrijven. Ineens moet je zinnige dingen zeggen over wat jij als geen ander voor je klanten wilt en kunt betekenen
Lastige materie en daarom stel je die nieuwe bedrijfspresentatie nog even uit. Met het inschakelen van een commercieel tekstschrijver (zoals ik!) maak je je communicatie effectiever:
OPRECHTE COMMUNICATIE,
OOK IETS VOOR JOU?
Neem dan CONTACT op.
Daarbij vind ik het belangrijk dat mijn teksten klanten aanspreken waar jij als ondernemer graag mee werkt. Klanten die het prettig vinden om door jou geholpen te worden. Zo werk ik zelf ook het liefst. Vanzelfsprekend schrijf ik mijn teksten in verzorgd Nederlands, ze zijn helder van opbouw en klantgericht. De boodschap, jouw verkoopverhaal is na één keer lezen duidelijk. Ik heb een talent om onuitgesproken gedachten te benoemen. Door er met mij over te praten, maak je je ideeën en aspiraties aangaande je bedrijf bewust en kun je ze verder vormgeven. Als tekstprofessional is het mijn doel om jouw product of dienst onweerstaanbaar te maken voor jouw klanten. In het blog ‘Aantrekken of veroveren’ beschrijf ik hoe zelfbewustzijn je in contact brengt met ideale klanten. Als kunsthistoricus studeerde ik af op ‘de fotografische betekenis van reclamebeelden’. De belangstelling voor marketing en communicatie is gebleven. Ik combineer het met een nieuwsgierigheid naar persoonlijke ontwikkeling en opvattingen over menselijk potentieel. Eind jaren negentig begon ik te werken als tekstschrijver. Aanvankelijk waren er allerlei soorten opdrachten, al snel bleek een voorkeur voor het schrijven van teksten voor zelfstandig ondernemers. Zelfstandigen begeleiden bij het ontwikkelen van een waarachtig verkoopverhaal. Het geeft me veel voldoening. Oprechtheid, je kunt het een missie noemen. In elk geval waarderen klanten mijn betrokken-zijn en de doortastendheid waarmee ik bedrijfsactiviteiten doorgrond. Meer over mijn professionele achtergrond vind je op dit LinkedInprofiel.Als tekstschrijver heb ik me gespecialiseerd in het schrijven van commerciële teksten. Verkoopteksten die op een eerlijke manier aandacht vragen voor de unieke kwaliteiten van een organisatie.
Inzicht in je bedrijfsidentiteit
Achtergrond
Tekstschrijver
“Kenmerkend is dat Sabien accuraat werkt en taken duidelijk afmaakt. Vooral in een hectische situatie is dat niet makkelijk maar wel belangrijk. Verder waardeer ik erg de zakelijke maar ook de persoonlijke betrokkenheid die ze bij haar werk toont.”
David Klinkert, eigenaar Davidsboom
“We zijn erg happy met het resultaat, de website en de teksten, het voelt heel ‘eigen’. En dat is exact waar we naar op zoek waren.”
Sandra Peeters, mede-eigenaar Alert Promotie
Tekst laten schrijven… is dat duur?
Wat kost een tekstschrijver eigenlijk?’, vraag je je misschien af. En dat is geen gekke vraag want de tarieven lopen sterk uiteen. Laat ik het kostenplaatje toelichten.
Om te beginnen is de prijs van een professionele tekst afhankelijk van wat je wilt laten doen. En hoeveel je zelf gaat doen natuurlijk.
Doe maar bijknippen
Een zakelijke tekst schrijven is behoorlijk arbeidsintensief. Vaak realiseren mensen zich dat niet. Ze zien het inhuren van een tekstschrijver als naar de kapper gaan; je legt uit wat je wilt en in een uurtje is het gepiept.
Soms is daar zeker sprake van. Het redigeren van 500 woorden tekst zal niet meer dan een uurtje kosten. En ook de uitnodigingsbrief aan een bestaande klant staat in korte tijd op papier.
MIJN IDEALE KLANTEN
Samen-werken aan tekstmateriaal
Goede copywriting, zorg besteden aan tekstmateriaal, maakt je communicatie effectiever. Voor veel ondernemers is het daarom zinvol te investeren in de hulp van een professional. Hoe gaat dat in z’n werk?
Uiteraard heb ik in de loop der tijd een eigen werkwijze ontwikkeld. Toch heb ik ook ontdekt dat elke opdracht anders is. Mijn uitgangspunt is daarom: in goed overleg komen we er wel uit.
Een ander kenmerk van mijn aanpak is de geruime tijd die ik besteed aan gesprekken met de ondernemer. Als hart van de organisatie kan juist hij of zij goed inzage geven in de unieke kwaliteiten van het bedrijf.
Om je een idee te geven, een schrijftraject valt vaak uiteen in 4 fasen:
Mijn naam is Sabien Ebeling Koning.
Als tekstschrijver heb ik me gespecialiseerd in het schrijven van commerciële teksten. Verkoopteksten die op een eerlijke manier aandacht vragen voor de unieke kwaliteiten van een organisatie.
Daarbij vind ik het belangrijk dat mijn tekst klanten aanspreekt waar jij als ondernemer graag mee werkt. Klanten die het prettig vinden om door jou geholpen te worden. Zo werk ik zelf ook het liefst.
Vanzelfsprekend schrijf ik mijn teksten in verzorgd Nederlands, ze zijn helder van opbouw en klantgericht. De boodschap, jouw verkoopverhaal is na één keer lezen duidelijk.
Inzicht in je bedrijfsidentiteit
Ik heb een talent om onuitgesproken gedachten te benoemen. Door er met mij over te praten, maak je je ideeën en aspiraties aangaande je bedrijf bewust en kun je ze verder vormgeven.
Als tekstprofessional is het mijn doel om jouw product of dienst onweerstaanbaar te maken voor jouw klanten. In het blog ‘Aantrekken of veroveren’ beschrijf ik hoe zelfbewustzijn je in contact brengt met ideale klanten.
Ik woon in Amsterdam waar ik al ruim 25 jaar als zelfstandige werkzaam ben. Dankzij uiteenlopende opdrachten voor een groot aantal diverse organisaties ben ik goed bekend geraakt met ‘de mores van het bedrijfsleven’. Die bevalt me.
Achtergrond
Als kunsthistoricus studeerde ik af op ‘de fotografische betekenis van reclamebeelden’. De belangstelling voor marketing en communicatie is gebleven. Ik combineer het met een nieuwsgierigheid naar persoonlijke ontwikkeling en opvattingen over menselijk potentieel.
Tekstschrijven
Eind jaren negentig begon ik te werken als tekst-schrijver. Aanvankelijk waren er allerlei soorten opdrachten, al snel bleek een voorkeur voor het schrijven van teksten voor zelfstandig ondernemers.
Zelfstandigen begeleiden bij het ontwikkelen van een waarachtig verkoopverhaal. Het geeft me veel voldoening. Oprechtheid, je kunt het een missie noemen. In elk geval waarderen klanten mijn betrokken-zijn en de doortastendheid waarmee ik bedrijfsactiviteiten doorgrond.
Meer over mijn professionele achtergrond vind je op dit LinkedInprofiel.
“Kenmerkend is dat Sabien accuraat werkt en taken duidelijk afmaakt. Vooral in een hectische situatie is dat niet makkelijk maar wel belangrijk. Verder waardeer ik erg de zakelijke maar ook de persoonlijke betrokkenheid die ze bij haar werk toont.”
David Klinkert, eigenaar Davidsboom
OPRECHTE COMMUNICATIE, OOK IETS VOOR JOU? Neem dan CONTACT op.
“Sabien is open, inhoudelijk en kritisch. Het is fijn om uiteenlopende onderwerpen met haar te bespreken. Vandaar.”
Doet Bierma, eigenaar BedonBoard
Voor een beschrijving van je plan van aanpak of het beantwoorden van de kwaliteitsvragen heb je vaak maar een beperkt aantal pagina’s ter beschikking. Dat is lastig want als enthousiast ondernemer wil je veel vertellen over je bedrijf en de geweldige eigenschappen van je product.
Die ruimte krijg je niet. Je moet compact schrijven. Dat houdt onder meer in dat je voortdurend stilstaat bij de vraag wat je wel en wat je
“Eindelijk iemand die de warmte in de teksten aanbracht waar ze bij ons nodig waren. De aandacht voor onze werkwijze en wie wij als bedrijf zijn, kwam volledig tot uiting in de uiteindelijke presentatie. We hebben onze gehele externe communicatie op basis daarvan kunnen verbeteren.”
Frank Kolder, salesmanager AVB Vertalingen
OPRECHTE COMMUNICATIE,
OOK IETS VOOR JOU?
Neem dan CONTACT op.
Voor een beschrijving van je plan van aanpak of het beantwoorden van de kwaliteitsvragen heb je vaak maar een beperkt aantal pagina’s ter beschikking. Dat is lastig want als enthousiast ondernemer wil je veel vertellen over je bedrijf en de geweldige eigenschappen van je product.
Die ruimte krijg je niet. Je moet compact schrijven. Dat houdt onder meer in dat je voortdurend stilstaat bij de vraag wat je wel en wat je
“Eindelijk iemand die de warmte in de teksten aanbracht waar ze bij ons nodig waren. De aandacht voor onze werkwijze en wie wij als bedrijf zijn, kwam volledig tot uiting in de uiteindelijke presentatie. We hebben onze gehele externe communicatie op basis daarvan kunnen verbeteren.”
Frank Kolder,
salesmanager AVB Vertalingen
Wat kost een tekstschrijver eigenlijk?’, vraag je je misschien af. En dat is geen gekke vraag want de tarieven lopen sterk uiteen. Laat ik het kostenplaatje toelichten.
Vanzelfsprekend heb ik in de loop der tijd een eigen werkwijze ontwikkeld. Toch heb ik ook ontdekt dat elke opdracht anders is. Mijn uitgangspunt is
Een beetje een open deur natuurlijk, dit onderscheid tussen redactie- en schrijfwerk. Bij tekstredactie schrijf je de tekst tenslotte zelf en bij tekst laten schrijven
Ontwikkel je een website, dan struikel je over het begrip SEO. Het staat voor Search Engine Optimalisation en dat betekent zoekmachine-optimalisatie.
“Sabien is open, inhoudelijk en kritisch. Het is fijn om uiteenlopende onderwerpen met haar te bespreken. Vandaar.”
Doet Bierma, eigenaar BedonBoard
Een beetje een open deur natuurlijk, dit onderscheid tussen redactie- en schrijfwerk. Bij tekstredactie schrijf je de tekst tenslotte zelf en bij tekst laten schrijven laat je iemand anders het schrijfwerk doen. Dat is duidelijk. Daarom is de vraag: ‘Wanneer kies je voor redactie en wanneer laat je iets schrijven?’ een betere.
In beide gevallen schakel je de hulp in van een tekstschrijver. Iemand zoals ik.
Schrijven doe ik in overleg met jou
Laat je een tekst schrijven, dan bepalen we samen de inhoud. Dat is een creatief proces waar veel overleg mee gepaard gaat. Aan de hand van vragen die ik je voorleg, stellen we gezamenlijk vast wat je boodschap is en met welke verhaal je dat wilt
Ontwikkel je een website, dan struikel je over het begrip SEO. Het staat voor Search Engine Optimalisation en dat betekent zoekmachine-optimalisatie. Hoe krijg je je website hoog in de zoekresultaten van Google?
SEO is niet eenvoudig. Er komt veel bij kijken en dat verandert ook nog eens voortdurend. Voordat je diep in de materie duikt -en misschien ontmoedigd raakt of veel geld uitgeeft aan specialisten- , heb ik een paar puntjes voor je, ter overweging:
1) Wat is je concurrentie?
Als eigenaar van een landelijk opererende webshop kun je niet om optimalisatie heen. Je succes is afhankelijk van je vindbaarheid op internet. Daar begeef je je te midden van veel
Lezen doe ik graag en veel. Maar weinig boeken (meer), vooral online als een eigentijdse informatiejunk. En dat is een lelijk woord, ik weet het, maar laat ik eerlijk zijn (in het bijzonder tegen mezelf) en bekennen: het almaar groeiende aanbod ‘nice to know’ is voor mij onweerstaanbaar. Overweldigend ook. Slechts zelden kom ik iets ‘need to know’ tegen dat ik graag wil delen:
“Ik zag er fors tegenop, een nieuwe website maken voor mijn werk als coach en trainer. Die klus had ik al 1,5 jaar weten uit te stellen, maar toen ik de reactie kreeg dat mijn (oude) website de uitstraling had van een condoleanceregister, heb ik Sabien gebeld: nu of nooit, wil je me helpen? Haar aanpak heeft me goed gedaan. Vanuit het overzicht waar het naartoe moet, nam ze de touwtjes van het proces stevig in handen en bemoedigde mij met heldere vragen en aanwijzingen mijn werk te beschrijven vanuit wie ik ben en waar ik voor sta. Altijd eerlijk, en waar nodig geduldig hielp ze mij m’n weerstand achter me te laten en kreeg ik steeds meer plezier in het gezamenlijke schrijfproces. Ze is pas tevreden als jij en je werk helemaal uit de verf komen en dat geeft vertrouwen. Het resultaat: een website waar ik uitermate positieve reacties op krijg!”
Lidwien Janssen, Trainer van Talent en Coach Zinvol Leven
OPRECHTE COMMUNICATIE, OOK IETS VOOR JOU? Neem dan CONTACT op.
OPRECHTE COMMUNICATIE,
OOK IETS VOOR JOU?
Neem dan CONTACT op.
home | werkwijze | tenderteksten | contact