logo sabienSchrijft

Tel. 06 224 187 50  /  mail@sabienschrijft.nl

Ondernemers help ik met het ontwikkelen en schrijven van hun verkoopverhaal. Een verkoopverhaal dat klanten aantrekt in plaats van verovert.

Samen-werken aan jouw tekstmateriaal

Werkwijze SabienSchrijft met klantenGoede copywriting, zorg besteden aan tekstmateriaal, maakt je communicatie effectiever. Voor veel ondernemers is het daarom zinvol te investeren in de hulp van een professional. Hoe gaat dat in z’n werk?

Vanzelfsprekend heb ik in de loop der tijd een eigen werkwijze ontwikkeld. Toch heb ik ook ontdekt dat elke opdracht anders is. Mijn uitgangspunt is daarom: in goed overleg komen we er wel uit.

Een ander kenmerk van mijn aanpak is de geruime tijd die ik besteed aan gesprekken met de ondernemer. Als hart van de organisatie kan juist hij of zij goed inzage geven in de unieke kwaliteiten van een bedrijf.

Om je een idee te geven, een schrijftraject valt vaak uiteen in 4 fasen:

1     Intake

  • oriënterend gesprek waarin jij je wensen aangeeft
  • ik doe een voorstel qua inhoud, prijs en planning
  • eventueel is er overleg
  • je geeft een (schriftelijk) akkoord

2     Voorbereiding

  • jij voorziet me van zo veel mogelijk informatie
  • ik doe research (ontwikkelingen, branche, concurrenten, klanten)
  • we hebben gesprekken waarin ik jou vragen voorleg

3     Schrijven

  • je beoordeelt een proeftekst op tone of voice
  • ik start met schrijven
  • eventueel is er overleg, aanvullende informatie nodig
  • op de overeengekomen datum lever ik een concepttekst aan

4     Afronden

  • je leest en becommentarieert de tekst
  • eventueel is er overleg
  • ik verwerk je op- en aanmerkingen
  • jij geeft (schriftelijk) akkoord
  • de tekst gaat naar de opmaak
  • eventueel geef ik de opgemaakte tekst nog een fine-tuning


Wat betreft mijn werkwijze, is het ook handig om te weten dat:

– het contact tussen ons veelal per e-mail en telefonisch verloopt.
– ik aan de slag ga pas nadat ik van jou een schriftelijk akkoord heb gekregen.
– het (uur)tarief afhankelijk is van het soort opdracht en de omvang.
– bij een project-prijsopgave ik een schatting maak van het aantal uren voor overleg, research, interviews, schrijven en herziening.
– bij specifieke producten ik van jou voldoende input verwacht voor het schrijven van de inhoudelijke kant van het verhaal.

Voor de ‘kleine lettertjes’ verwijs ik je naar mijn algemene voorwaarden.

Meer over het vinden van een tekstschrijver die bij je past, lees je op een Tekstschrijver op maat.

Samen-werken aan jouw tekstmateriaal

Werkwijze SabienSchrijft met klantenGoede copywriting, zorg besteden aan tekstmateriaal, maakt je communicatie effectiever. Voor veel ondernemers is het daarom zinvol te investeren in de hulp van een professional. Hoe gaat dat in z’n werk?

Vanzelfsprekend heb ik in de loop der tijd een eigen werkwijze ontwikkeld. Toch heb ik ook ontdekt dat elke opdracht anders is. Mijn uitgangspunt is daarom: in goed overleg komen we er wel uit.

Een ander kenmerk van mijn aanpak is de geruime tijd die ik besteed aan gesprekken met de ondernemer. Als hart van de organisatie kan juist hij of zij goed inzage geven in de unieke kwaliteiten van een bedrijf.

Om je een idee te geven, een schrijftraject valt vaak uiteen in 4 fasen:

1     Intake

  • oriënterend gesprek waarin jij je wensen aangeeft
  • ik doe een voorstel qua inhoud, prijs en planning
  • eventueel is er overleg
  • je geeft een (schriftelijk) akkoord

2     Voorbereiding

  • jij voorziet me van zo veel mogelijk informatie
  • ik doe research (ontwikkelingen, branche, concurrenten, klanten)
  • we hebben gesprekken waarin ik jou vragen voorleg

3     Schrijven

  • je beoordeelt een proeftekst op tone of voice
  • ik start met schrijven
  • eventueel is er overleg, aanvullende informatie nodig
  • op de overeengekomen datum lever ik een concepttekst aan

4     Afronden

  • je leest en becommentarieert de tekst
  • eventueel is er overleg
  • ik verwerk je op- en aanmerkingen
  • jij geeft (schriftelijk) akkoord
  • de tekst gaat naar de opmaak
  • eventueel geef ik de opgemaakte tekst nog een fine-tuning


Wat betreft mijn werkwijze, is het ook handig om te weten dat:

– het contact tussen ons veelal per e-mail en telefonisch verloopt.
– ik aan de slag ga pas nadat ik van jou een schriftelijk akkoord heb gekregen.
– het (uur)tarief afhankelijk is van het soort opdracht en de omvang.
– bij een project-prijsopgave ik een schatting maak van het aantal uren voor overleg, research, interviews, schrijven en herziening.
– bij specifieke producten ik van jou voldoende input verwacht voor het schrijven van de inhoudelijke kant van het verhaal.

Voor de ‘kleine lettertjes’ verwijs ik je naar mijn algemene voorwaarden.

Meer over het vinden van een tekstschrijver die bij je past, lees je op een Tekstschrijver op maat.

OPRECHTE COMMUNICATIE,  OOK IETS VOOR JOU?   Neem dan CONTACT op.

OPRECHTE COMMUNICATIE,   
OOK IETS VOOR JOU?   
Neem dan CONTACT op. 

home  |  werkwijze  |  tenderteksten  |  contact

HOME 

tenderteksten

werkwijze 

                        CONTACT