logo sabienSchrijft

Tel. 06 224 187 50  /  mail@sabienschrijft.nl

Ondernemers help ik met het ontwikkelen en schrijven van hun verkoopverhaal. Een verkoopverhaal dat klanten aantrekt in plaats van verovert.

WOORDEN ZIJN KRACHTIG

Je product of dienst breng je onder de aandacht door mensen te ontmoeten. Maar ook door erover te vertellen op je website, sociale media, en in brochures, offertes en advertenties.


Daarvoor zul je iets op papier moeten zetten.

Wat schrijf je dan…?

potlood-kauwen tekstschrijvers-blok

WOORDEN ZIJN KRACHTIG

Je product of dienst breng je onder de aandacht door mensen te ontmoeten. Maar ook door erover te vertellen op je website, sociale media, en in brochures, offertes en advertenties.

Daarvoor zul je iets op papier moeten zetten.

potlood-kauwen tekstschrijvers-blok

Wat schrijf je dan…?

het potlood slijpen

Waarom tekst?

Tekst is een effectieve manier om belangstelling te wekken voor je product. Je kunt talloze mensen bereiken en geïnteresseerd maken zonder dat je daarbij zelf aanwezig hoeft te zijn.

Een vakkundig geschreven tekst is bovendien een afspiegeling van je organisatie. Door te investeren in aantrekkelijk tekst-materiaal versterk je het contact met je klanten.

Een goede commerciële tekst is zo geschreven dat jouw klanten zich aangesproken voelen. Dat doe je door je te verplaatsen in hun (informatie)behoefte. Wat willen zij van jou weten om tot aankoop te kunnen overgaan?

Door hier bij stil te staan schrijft je je teksten klantgericht.

Lees ook het artikel: ‘Tekst zegt meer dan duizend beelden”.

Misschien kan ik helpen

Als tekstschrijver heb ik me gespecialiseerd in teksten voor bedrijfspresentaties. Daarvoor verdiep ik me in jouw organisatie en

  • ik help je met (schrijf)begeleiding.
  • je kunt bij me terecht voor het laten bewerken van door jou geschreven teksten.
  • maar het liefst geef je het natuurlijk helemaal uit handen en laat je mij je tekstmateriaal verzorgen.

Commerciële teksten voor:

  • websites
  • offertes
  • whitepapers
  • jaarverslagen
  • brochures
  • persberichten
  • newsrooms

Waarom een tekstschrijver?

Het voornaamste doel van een tekst is ervoor zorgen dat je gelezen wordt. Dus niet alleen: Hoe zeg je wat je wilt vertellen? Maar ook: Hoe schrijf je een verhaal dat uitnodigt om verder te lezen?

Als ondernemer ben je vaak te betrokken bij je bedrijf om er een objectief en klantgericht verhaal over te kunnen schrijven. Ineens moet je zinnige dingen zeggen over wat jij als geen ander voor je klanten wilt en kunt betekenen

Lastige materie en daarom stel je die nieuwe bedrijfspresentatie nog even uit. Met het inschakelen van een commercieel tekstschrijver maak je je communicatie effectiever:

  1. als buitenstaander stel ik de juiste vragen, geef ik feedback bij het bepalen van je bedrijfsidentiteit en breng ik samen met jou in beeld wat klanten van je willen weten.
  2. als taalprofessional breng ik treffend en in verzorgd Nederlands onder woorden wat jij voor je klanten kunt betekenen. Je verkoop-verhaal wordt met aandacht gelezen.

Misschien kan ik helpen

sabien tekstschrijverAls tekstschrijver heb ik me gespecialiseerd in teksten voor bedrijfspresentaties. Daarvoor verdiep ik me in jouw organisatie en

  • ik help je met (schrijf)begeleiding.
  • je kunt bij me terecht voor het laten bewerken van door jou geschreven teksten.
  • maar het liefst geef je het natuurlijk helemaal uit handen en laat je mij je tekstmateriaal verzorgen.

Commerciële teksten voor:

  • websites
  • offertes
  • whitepapers
  • jaarverslagen
  • (Europese) aanbestedingen
  • uitnodigingen
  • standaardbrieven
  • brochures
  • persberichten
  • newsrooms

Waarom tekst?

Tekst is een effectieve manier om belangstelling te wekken voor je product. Je kunt talloze mensen bereiken en geïnteresseerd maken zonder dat je daarbij zelf aanwezig hoeft te zijn.

Een vakkundig geschreven tekst is bovendien een afspiegeling van je organisatie. Door te investeren in aantrekkelijk tekst-materiaal versterk je het contact met je klanten.

Een goede commerciële tekst is zo geschreven dat jouw klanten zich aangesproken voelen. Dat doe je door je te verplaatsen in hun (informatie)behoefte. Wat willen zij van jou weten om tot aankoop te kunnen overgaan?

Door hier bij stil te staan schrijft je je teksten klantgericht.

Lees ook het artikel: ‘Tekst zegt meer dan duizend beelden”.

Waarom een tekstschrijver?

Het voornaamste doel van een tekst is ervoor zorgen dat je gelezen wordt. Dus niet alleen: Hoe zeg je wat je wilt vertellen? Maar ook: Hoe schrijf je een verhaal dat uitnodigt om verder te lezen?

Als ondernemer ben je vaak te betrokken bij je bedrijf om er een objectief en klantgericht verhaal over te kunnen schrijven. Ineens moet je zinnige dingen zeggen over wat jij als geen ander voor je klanten wilt en kunt betekenen

Lastige materie en daarom stel je die nieuwe bedrijfspresentatie nog even uit. Met het inschakelen van een commercieel tekstschrijver maak je je communicatie effectiever:

  1. als buitenstaander stel ik de juiste vragen, geef ik feedback bij het bepalen van je bedrijfsidentiteit en breng ik samen met jou in beeld wat klanten van je willen weten.
  2. als taalprofessional breng ik treffend en in verzorgd Nederlands onder woorden wat jij voor je klanten kunt betekenen. Je verkoop-verhaal wordt met aandacht gelezen.

OPRECHTE COMMUNICATIE,   
OOK IETS VOOR JOU?   
Neem dan CONTACT op. 

Iets over mezelf

Mijn naam is Sabien Ebeling Koning.

Als tekstschrijver heb ik me gespecialiseerd in het schrijven van commerciële teksten. Verkoopteksten die op een eerlijke manier aandacht vragen voor de unieke kwaliteiten van een organisatie.

Daarbij vind ik het belangrijk dat mijn teksten klanten aanspreken waar jij als ondernemer graag mee werkt. Klanten die het prettig vinden om door jou geholpen te worden. Zo werk ik zelf ook het liefst.

Vanzelfsprekend schrijf ik mijn teksten in verzorgd Nederlands, ze zijn helder van opbouw en klantgericht. De boodschap, jouw verkoopverhaal is na één keer lezen duidelijk.

Inzicht in je bedrijfsidentiteit

Ik heb een talent om onuitgesproken gedachten te benoemen. Door er met mij over te praten, maak je je ideeën en aspiraties aangaande je bedrijf bewust en kun je ze verder vormgeven.

Als tekstprofessional is het mijn doel om jouw product of dienst onweerstaanbaar te maken voor jouw klanten. 

Schrijfpraktijk

Ik woon in Amsterdam waar ik al ruim 25 jaar als zelfstandige werkzaam ben. Dankzij uiteenlopende opdrachten voor een groot aantal diverse organisaties ben ik goed bekend geraakt met ‘de mores van het bedrijfsleven’. Die bevalt me.

sabien schrijft over zichzelf
sabien schrijft op laptop

Achtergrond

Als kunsthistoricus studeerde ik af op ‘de fotografische betekenis van reclamebeelden’. De belangstelling voor marketing en communicatie is gebleven. Ik combineer het met een nieuwsgierigheid naar persoonlijke ontwikkeling en opvattingen over menselijk potentieel.

Tekstschrijver

Eind jaren negentig begon ik te werken als tekstschrijver. Aanvankelijk waren er allerlei soorten opdrachten, al snel bleek een voorkeur voor het schrijven van zakelijke teksten.

Zelfstandigen begeleiden bij het ontwikkelen van een waarachtig verkoopverhaal. Het geeft me veel voldoening. Oprechtheid, je kunt het een missie noemen. In elk geval waarderen klanten mijn betrokken-zijn en de doortastendheid waarmee ik bedrijfsactiviteiten doorgrond.

Tendertekstschrijver

Zo’n acht jaar geleden ben ik me gaan toeleggen op het schrijven van tenderteksten. Het is een niche waarin ik me als een vis in het water voel. Inmiddels is ruim 85% van mijn schijfwerk bestemd voor een inschrijving op een (Europese) aanbesteding. 

Zoek je hulp bij het inschrijven op een aanbesteding, check dan sabienschrijfttenderteksten.

Meer over mijn professionele achtergrond vind je op dit LinkedInprofiel.

 

MIJN IDEALE KLANTEN

  • zijn innovatief.
  • ambiëren succes.
  • willen oprecht iets voor hun klanten betekenen.
  • maken op hun vakgebied een kwaliteitsslag.
  • wensen zich als bedrijf eenduidig en krachtig uit te drukken.
  • zijn bereid hun unieke kwaliteiten te onderzoeken.
  • investeren graag in copywriting.
  • zijn bereid om openheid van zaken te geven.
  • staan open voor inbreng van buitenaf.

Iets over mezelf

Mijn naam is Sabien Ebeling Koning.

Als tekstschrijver heb ik me gespecialiseerd in het schrijven van commerciële teksten. Verkoopteksten die op een eerlijke manier aandacht vragen voor de unieke kwaliteiten van een organisatie.

Daarbij vind ik het belangrijk dat mijn tekst klanten aanspreekt waar jij als ondernemer graag mee werkt. Klanten die het prettig vinden om door jou geholpen te worden. Zo werk ik zelf ook het liefst.

sabien schrijft

Vanzelfsprekend schrijf ik mijn teksten in verzorgd Nederlands, ze zijn helder van opbouw en klantgericht. De boodschap, jouw verkoopverhaal is na één keer lezen duidelijk.

Inzicht in je bedrijfsidentiteit
Ik heb een talent om onuitgesproken gedachten te benoemen. Door er met mij over te praten, maak je je ideeën en aspiraties aangaande je bedrijf bewust en kun je ze verder vormgeven.

Als tekstprofessional is het mijn doel om jouw product of dienst onweerstaanbaar te maken voor jouw klanten.

sabien typt toetsenbord

Schrijfpraktijk
Ik woon in Amsterdam waar ik al ruim 25 jaar als zelfstandige werkzaam ben. Dankzij uiteenlopende opdrachten voor een groot aantal diverse organisaties ben ik goed bekend geraakt met ‘de mores van het bedrijfsleven’. Die bevalt me.

Achtergrond
Als kunsthistoricus studeerde ik af op ‘de fotografische betekenis van reclamebeelden’. De belangstelling voor marketing en communicatie is gebleven. Ik combineer het met een nieuwsgierigheid naar persoonlijke ontwikkeling en opvattingen over menselijk potentieel.

Tekstschrijven
Eind jaren negentig begon ik te werken als tekstschrijver. Aanvankelijk waren er allerlei soorten opdrachten, al snel bleek een voorkeur voor het schrijven van teksten voor zelfstandig ondernemers.

Zelfstandigen begeleiden bij het ontwikkelen van een waarachtig verkoopverhaal. Het geeft me veel voldoening. Oprechtheid, je kunt het een missie noemen. In elk geval waarderen klanten mijn betrokken-zijn en de doortastendheid waarmee ik bedrijfsactiviteiten doorgrond.

Tendertekstschrijver
Zo’n acht jaar geleden ben ik me gaan toeleggen op het schrijven van tenderteksten. Het is een niche waarin ik me als een vis in het water voel. Inmiddels is ruim 85% van mijn schijfwerk bestemd voor een inschrijving op een (Europese) aanbesteding.

Meer over mijn professionele achtergrond vind je op dit LinkedInprofiel.

OPRECHTE COMMUNICATIE,   OOK IETS VOOR JOU?   Neem dan CONTACT op. 

OPRECHTE COMMUNICATIE,   
OOK IETS VOOR JOU?   
Neem dan CONTACT op. 

Lezenswaardig

Lezen doe ik graag en veel. Maar weinig boeken (meer), vooral online zoals een eigentijdse informatiejunk. En dat is een lelijk woord, ik weet het, maar laat ik eerlijk zijn (in het bijzonder tegen mezelf) en bekennen: het almaar groeiende aanbod ‘nice to know’ is voor mij onweerstaanbaar. Overweldigend ook. Slechts zelden kom ik iets ‘need to know’ tegen dat ik graag wil delen:

  • Het verhaal als sociaal laboratorium, artikel
  • Nieuwe leesbaarheidsformule voor begrijpelijke teksten, artikel
  • Why good writers (occacionally) produce bad copy? artikel
  • The difference between technical writing and proposal writing, artikel
  • Overtuigen is als verliefdheid, de ander bepaalt je succes, artikel
  • How to define your tone of voice, artikel
  • Tone of Voice heeft de toekomst, artikel
  • Komt die Kop: een cursus koppensnellen in zes lessen, artikel
  • Code eats copy for breakfast: Human copywriters are doomed, artikel
  • De 21 ultieme onpage SEO-factoren die iedere online marketeer moet kunnen dromen, artikel
  • This Brilliant Harvard Professor Will Change the Way You Think About Products, artikel
  • Goede redenen voor foute taal, verslag symposium
  • Belangrijk: foutloze taal op websites, artikel
  • Copywriters can’t even come up with a decent meaningless tagline anymore, artikel 
overvloed aan beeldmateriaal
  • De 10 ergste ouderwetse woorden in zakelijke teksten, artikel
  • 15 succesformules voor ondernemers die eigenlijk sprookjes zijn, artikel
  • Met deze taalkwesties had u vorig jaar de meeste moeite, artikel
  • Ik Zeg Ook Maar Wat,blog over taal
  • Een krachtige koptekst schrijven: De Complete Gids, artikel
  • Netwerk Begrijpelijke Overheid, nieuwsbericht
  • USP? In de prullenbak ermee!, artikel
  • Mailchimp Content Style Guide, website
  • Conferentie Begrijpelijke taal en Effectieve Communicatie, artikel
  • Marketing Time Savers: Tools to Improve Your Writing, artikel
  • Vier valkuilen voor de toon van je content, artikel
  • Tekst zegt meer dan duizend beelden, artikel
  • Taal binnen bedrijf beïnvloedt MVO-strategie, nieuwsbericht
  • Inzet persona bij online kijkgedrag, artikel
  • De d-t-of-dt-quiz, website

OPRECHTE COMMUNICATIE,   OOK IETS VOOR JOU?   Neem dan CONTACT op. 

OPRECHTE COMMUNICATIE,   
OOK IETS VOOR JOU?   
Neem dan CONTACT op. 

home   |  tenderteksten  |  tarief  | contact 

Lezenswaardig

Lezen doe ik graag en veel. Maar weinig boeken (meer), vooral online zoals een eigentijdse informatiejunk. En dat is een lelijk woord, ik weet het, maar laat ik eerlijk zijn (in het bijzonder tegen mezelf) en bekennen: het almaar groeiende aanbod ‘nice to know’ is voor mij onweerstaanbaar. Overweldigend ook. Slechts zelden kom ik iets ‘need to know’ tegen dat ik graag wil delen:

  • Het verhaal als sociaal laboratorium, artikel
  • Nieuwe leesbaarheidsformule voor begrijpelijke teksten, artikel
  • Why good writers (occacionally) produce bad copy? artikel
  • The difference between technical writing and proposal writing, artikel
  • Overtuigen is als verliefdheid, de ander bepaalt je succes, artikel
  • How to define your tone of voice, artikel
  • Tone of Voice heeft de toekomst, artikel
  • Komt die Kop: een cursus koppensnellen in zes lessen, artikel
  • Code eats copy for breakfast: Human copywriters are doomed, artikel
  • De 21 ultieme onpage SEO-factoren die iedere online marketeer moet kunnen dromen, artikel
  • This Brilliant Harvard Professor Will Change the Way You Think About Products, artikel
  • Goede redenen voor foute taal, verslag symposium
  • Belangrijk: foutloze taal op websites, artikel
  • Copywriters can’t even come up with a decent meaningless tagline anymore, artikel 
overvloed aan beeldmateriaal
  • De 10 ergste ouderwetse woorden in zakelijke teksten, artikel
  • 15 succesformules voor ondernemers die eigenlijk sprookjes zijn, artikel
  • Met deze taalkwesties had u vorig jaar de meeste moeite, artikel
  • Ik Zeg Ook Maar Wat,blog over taal
  • Een krachtige koptekst schrijven: De Complete Gids, artikel
  • Netwerk Begrijpelijke Overheid, nieuwsbericht
  • USP? In de prullenbak ermee!, artikel
  • Mailchimp Content Style Guide, website
  • Conferentie Begrijpelijke taal en Effectieve Communicatie, artikel
  • Marketing Time Savers: Tools to Improve Your Writing, artikel
  • Vier valkuilen voor de toon van je content, artikel
  • Tekst zegt meer dan duizend beelden, artikel
  • Taal binnen bedrijf beïnvloedt MVO-strategie, nieuwsbericht
  • Inzet persona bij online kijkgedrag, artikel
  • De d-t-of-dt-quiz, website

HOME 

tenderteksten 

werkwijze 

                        CONTACT