logo sabienSchrijft

Tel. 06 224 187 50  /  mail@sabienschrijft.nl

Ondernemers help ik met het ontwikkelen en schrijven van hun verkoopverhaal. Een verkoopverhaal dat klanten aantrekt in plaats van verovert.

SEO… wat wil je wél weten?

SEO teksten ook voor de Bing zoekmachineOntwikkel je een website, dan struikel je over het begrip SEO. Het staat voor Search Engine Optimalisation en dat betekent zoekmachine-optimalisatie. Hoe krijg je je website hoog in de zoekresultaten van Google?

SEO is niet eenvoudig. Er komt veel bij kijken en dat verandert ook nog eens voortdurend. Voordat je diep in de materie duikt -en misschien ontmoedigd raakt of veel geld uitgeeft aan specialisten- , heb ik een paar puntjes voor je, ter overweging:

1) Wat is je concurrentie?

Als eigenaar van een landelijk opererende webshop kun je niet om optimalisatie heen. Je succes is afhankelijk van je vindbaarheid op internet. Daar begeef je je te midden van veel concurrenten en dus moet je alles inzetten om je online te onderscheiden.

Heb je daarentegen een nailshop op de hoek, dan hoef je over SEO niet te ingewikkeld te doen. Met je bedrijfswebsite wil je vooral potentiële klanten uit de buurt bereiken. Daarbij kom je op het internet weinig concurrentie tegen. Wel ben je natuurlijk actief op sociale media.

2) Conversie

Investeren in SEO is alleen zinvol als je website converteert. Converteren is een begrip uit de internetmarketing, het betekent van bezoekers leads maken en van leads klanten maken. Je hebt niets aan een site met veel bezoekers als ze geen klant worden.

Zorg er daarom voor dat je weet hoe je de bezoekers van de site aan je gaat binden en investeer pas daarna in SEO.

3) Websitebouwer

Wil je door Google goed gevonden worden, dan moet je website aan zowel technische als inhoudelijke eisen voldoen. Voor het technische deel kun je terecht bij je websitebouwer.Verzeker je ervan dat hij je site de juiste opbouw en codering geeft.

4) Zoekwoorden zijn ‘key’

Probeer te ontdekken met welke trefwoorden klanten naar jou op zoek gaan. Daarvoor doe je:
1) een zoekterm-analyse = vind de meest gebruikte zoekwoorden.
2) een concurrentie-analyse = vind de zoekwoorden met de minste concurrentie.

5) Optimalisatie Tools

Als je je website gaat optimaliseren, heb je de volgende ‘instrumenten’ tot je beschikking:
• metatags in broncode
• content (teksten)
• linkbuilding
• verwijzingen naar/van sociale media
• actualiteit

6) Inhoud

Vervolgens ga je aan de slag met het ontwikkelen van zoekmachine-vriendelijke content. Dat is een continue proces. Google waardeert inhoudelijke teksten (website en blog) die bij voorkeur gaan over één onderwerp. Ook bezoekers vinden dat prettig.

7) SEO teksten

Vul je site met relevante informatie en verwerk per pagina telkens een of twee zoekwoorden. De beste SEO-teksten zijn een evenwichtige combinatie van:
• een actuele en belangwekkende inhoud
• een optimaal gebruik van zoekwoorden
• een goede leesbaarheid

8) Positieve gebruikerservaring

Google wil haar gebruikers precies die informatie aanreiken waar ze naar op zoek zijn. De organische zoekresultaten moeten relevant zijn, anders gebruiken mensen de zoekmachine niet meer (en is Google haar bestaansrecht kwijt).

Zorg daarom dat je met de inhoud op je pagina’s een duidelijk antwoord geeft op vragen waarmee gebruikers Google bezoeken. Google is daarbij gebaat en beloont je met een hoge ranking.

Dit alles maakt het schrijven van SEO-teksten een vak apart. Wil je per se hoog in de zoekmachine-resultaten verschijnen? Schakel dan experts in en laat je webteksten door een professional schrijven.

SEO… wat wil je wél weten?

SEO teksten ook voor de Bing zoekmachineOntwikkel je een website, dan struikel je over het begrip SEO. Het staat voor Search Engine Optimalisation en dat betekent zoekmachine-optimalisatie. Hoe krijg je je website hoog in de zoekresultaten van Google?

SEO is niet eenvoudig. Er komt veel bij kijken en dat verandert ook nog eens voortdurend. Voordat je diep in de materie duikt -en misschien ontmoedigd raakt of veel geld uitgeeft aan specialisten- , heb ik een paar puntjes voor je, ter overweging:

1) Wat is je concurrentie?

Als eigenaar van een landelijk opererende webshop kun je niet om optimalisatie heen. Je succes is afhankelijk van je vindbaarheid op internet. Daar begeef je je te midden van veel concurrenten en dus moet je alles inzetten om je online te onderscheiden.

Heb je daarentegen een nailshop op de hoek, dan hoef je over SEO niet te ingewikkeld te doen. Met je bedrijfswebsite wil je vooral potentiële klanten uit de buurt bereiken. Daarbij kom je op het internet weinig concurrentie tegen. Wel ben je natuurlijk actief op sociale media.

2) Conversie

Investeren in SEO is alleen zinvol als je website converteert. Converteren is een begrip uit de internetmarketing, het betekent van bezoekers leads maken en van leads klanten maken. Je hebt niets aan een site met veel bezoekers als ze geen klant worden.

Zorg er daarom voor dat je weet hoe je de bezoekers van de site aan je gaat binden en investeer pas daarna in SEO.

3) Websitebouwer

Wil je door Google goed gevonden worden, dan moet je website aan zowel technische als inhoudelijke eisen voldoen. Voor het technische deel kun je terecht bij je websitebouwer.Verzeker je ervan dat hij je site de juiste opbouw en codering geeft.

4) Zoekwoorden zijn ‘key’

Probeer te ontdekken met welke trefwoorden klanten naar jou op zoek gaan. Daarvoor doe je:
1) een zoekterm-analyse = vind de meest gebruikte zoekwoorden.
2) een concurrentie-analyse = vind de zoekwoorden met de minste concurrentie.

5) Optimalisatie Tools

Als je je website gaat optimaliseren, heb je de volgende ‘instrumenten’ tot je beschikking:
• metatags in broncode
• content (teksten)
• linkbuilding
• verwijzingen naar/van sociale media
• actualiteit

6) Inhoud

Vervolgens ga je aan de slag met het ontwikkelen van zoekmachine-vriendelijke content. Dat is een continue proces. Google waardeert inhoudelijke teksten (website en blog) die bij voorkeur gaan over één onderwerp. Ook bezoekers vinden dat prettig.

7) SEO teksten

Vul je site met relevante informatie en verwerk per pagina telkens een of twee zoekwoorden. De beste SEO-teksten zijn een evenwichtige combinatie van:
• een actuele en belangwekkende inhoud
• een optimaal gebruik van zoekwoorden
• een goede leesbaarheid

8) Positieve gebruikerservaring

Google wil haar gebruikers precies die informatie aanreiken waar ze naar op zoek zijn. De organische zoekresultaten moeten relevant zijn, anders gebruiken mensen de zoekmachine niet meer (en is Google haar bestaansrecht kwijt).

Zorg daarom dat je met de inhoud op je pagina’s een duidelijk antwoord geeft op vragen waarmee gebruikers Google bezoeken. Google is daarbij gebaat en beloont je met een hoge ranking.

Dit alles maakt het schrijven van SEO-teksten een vak apart. Wil je per se hoog in de zoekmachine-resultaten verschijnen? Schakel dan experts in en laat je webteksten door een professional schrijven.

OPRECHTE COMMUNICATIE,  OOK IETS VOOR JOU?   Neem dan CONTACT op.

OPRECHTE COMMUNICATIE,   
OOK IETS VOOR JOU?   
Neem dan CONTACT op. 

home  |  werkwijze  |  tenderteksten  |  contact

HOME 

tenderteksten

werkwijze 

                        CONTACT