logo sabienSchrijft

Tel. 06 224 187 50  /  mail@sabienschrijft.nl

Ondernemers help ik met het ontwikkelen en schrijven van hun verkoopverhaal. Een verkoopverhaal dat klanten aantrekt in plaats van verovert.

Aantrekken of veroveren?

Aantrekkelijk zijn bedrijven die helder aangeven wat ze voor een ander betekenen, als een vuurtoren

Een waarachtig verkoopverhaal maakt op een aansprekende manier duidelijk wat jij als ondernemer voor je klanten wilt én kunt betekenen. Vertel daarom vooral je eigen verhaal, het is authentiek en het is in lijn met wat je uitstraalt. Op die manier vindt het weerklank bij je ideale klanten.

Maar hoe doe je dat, ‘je eigen verhaal‘ vertellen en wie zijn dat, ‘je ideale klanten‘?

Het ontwikkelen van een waarachtig verkoopverhaal begint met het in kaart brengen van de unieke kwaliteiten van je organisatie. Daarvoor ga je bij jezelf maar ook bij anderen te rade.

Wat maakt je bedrijf uniek?

Bedrijfsauthenticiteit ontdek je door stil te staan bij vragen als:

  • waarom komen mensen speciaal naar mij toe?
  • wat vind ik prettig zaken doen?.
  • welke klanten zijn fijn om voor te werken?
  • waarom ben ik gaan ondernemen?
  • wat vind ik belangrijk in het (zaken)leven?
  • welke visie heb ik op de toekomst?
  • wat is typisch aan mijn medewerkers?

Door hierop te reflecteren ontwikkel je een bewustzijn van je bedrijf. Niet langer ren je als een kip zonder kop achter de feiten (= klanten) aan maar je handelt vanuit een bewust-zijn van je bedrijfsidentiteit. Je weet waar je voor staat én gaat en voor wie je dat wilt doen.

Ondernemers zijn soms huiverig om keuzes te maken. De gedachte is dan: hoe breder ik mijn doelgroep omschrijf, hoe meer klanten ik straks heb.

Het is als schieten met hagel.

Waarom zou je iedereen willen behagen? Het is toch veel prettiger om zo goed mogelijk jezelf te zijn? Ook als bedrijf. Doen wat je het liefst doet voor mensen die daar werkelijk behoefte aan hebben.

Een ander waanidee is dat om succesvol te zijn, je meer klanten moet hebben dan je competitie. Een onzinnige gedachte want is kwaliteit leveren niet veel interessanter dan kwantiteit najagen?

Ideale klanten

Durf te kiezen en richt je alleen op mensen met een ‘vraagstuk’ waar jij dé perfecte oplossing voor hebt. Je klanten zijn immers al bezig met een probleem dat ze willen oplossen. Ze hebben hulp nodig en kijken uit naar een geschikte oplossing.

Als jouw product daarin voorziet, doen ze graag zaken met je.

Het meest aantrekkelijk zijn bedrijven die helder aangeven wat ze voor een ander kunnen betekenen. Laat daarom zien wie je bent en wat je in huis hebt. En doe dat op een manier die bij je past. Zo maak je je bedrijf aantrekkelijk voor klanten die je werkelijk van dienst wilt zijn.

Hoe vol ben je van je waarde?

Aantrekkelijk zijn hangt samen met waardevol zijn. Heb je de unieke kwaliteiten van je bedrijf eenmaal in beeld, dan is het vaak direct duidelijk tot welke klanten je je wilt richten. Je kunt je verkoopverhaal gaan schrijven.

waarachtig verkoopverhaal Find out who you are and do it on purpose. (Dolly Parton)

Je weet wat je waard bent.

Meer over zelfbewust leiderschap lees je in de whitepaper Waarom een effectief leider niet zonder zelfbewustzijn kan?

 

Aantrekken of veroveren?

Aantrekkelijk zijn bedrijven die helder aangeven wat ze voor een ander betekenen, als een vuurtoren

Een waarachtig verkoopverhaal maakt op een aansprekende manier duidelijk wat jij als ondernemer voor je klanten wilt én kunt betekenen. Vertel daarom vooral je eigen verhaal, het is authentiek en het is in lijn met wat je uitstraalt. Op die manier vindt het weerklank bij je ideale klanten.

Maar hoe doe je dat, ‘je eigen verhaal‘ vertellen en wie zijn dat, ‘je ideale klanten‘?

Het ontwikkelen van een waarachtig verkoopverhaal begint met het in kaart brengen van de unieke kwaliteiten van je organisatie. Daarvoor ga je bij jezelf maar ook bij anderen te rade.

Wat maakt je bedrijf uniek?

Bedrijfsauthenticiteit ontdek je door stil te staan bij vragen als:

  • waarom komen mensen speciaal naar mij toe?
  • wat vind ik prettig zaken doen?.
  • welke klanten zijn fijn om voor te werken?
  • waarom ben ik gaan ondernemen?
  • wat vind ik belangrijk in het (zaken)leven?
  • welke visie heb ik op de toekomst?
  • wat is typisch aan mijn medewerkers?

Door hierop te reflecteren ontwikkel je een bewustzijn van je bedrijf. Niet langer ren je als een kip zonder kop achter de feiten (= klanten) aan maar je handelt vanuit een bewust-zijn van je bedrijfsidentiteit. Je weet waar je voor staat én gaat en voor wie je dat wilt doen.

Ondernemers zijn soms huiverig om keuzes te maken. De gedachte is dan: hoe breder ik mijn doelgroep omschrijf, hoe meer klanten ik straks heb.

Het is als schieten met hagel.

Waarom zou je iedereen willen behagen? Het is toch veel prettiger om zo goed mogelijk jezelf te zijn? Ook als bedrijf. Doen wat je het liefst doet voor mensen die daar werkelijk behoefte aan hebben.

Een ander waanidee is dat om succesvol te zijn, je meer klanten moet hebben dan je competitie. Een onzinnige gedachte want is kwaliteit leveren niet veel interessanter dan kwantiteit najagen?

Ideale klanten

Durf te kiezen en richt je alleen op mensen met een ‘vraagstuk’ waar jij dé perfecte oplossing voor hebt. Je klanten zijn immers al bezig met een probleem dat ze willen oplossen. Ze hebben hulp nodig en kijken uit naar een geschikte oplossing.

Als jouw product daarin voorziet, doen ze graag zaken met je.

Het meest aantrekkelijk zijn bedrijven die helder aangeven wat ze voor een ander kunnen betekenen. Laat daarom zien wie je bent en wat je in huis hebt. En doe dat op een manier die bij je past. Zo maak je je bedrijf aantrekkelijk voor klanten die je werkelijk van dienst wilt zijn.

Hoe vol ben je van je waarde?

Aantrekkelijk zijn hangt samen met waardevol zijn. Heb je de unieke kwaliteiten van je bedrijf eenmaal in beeld, dan is het vaak direct duidelijk tot welke klanten je je wilt richten. Je kunt je verkoopverhaal gaan schrijven.

waarachtig verkoopverhaal Find out who you are and do it on purpose. (Dolly Parton)

Je weet wat je waard bent.

Meer over zelfbewust leiderschap lees je in de whitepaper Waarom een effectief leider niet zonder zelfbewustzijn kan?

 

OPRECHTE COMMUNICATIE,  OOK IETS VOOR JOU?   Neem dan CONTACT op.

OPRECHTE COMMUNICATIE,   
OOK IETS VOOR JOU?   
Neem dan CONTACT op. 

home  |  werkwijze  |  tenderteksten  |  contact

HOME 

tenderteksten

werkwijze 

                        CONTACT